Polski Fiat 126p

Polski Fiat 126p

Polski Fiat 126p je majhen dvovratni avtomobil, ki so ga po Fiatovi licenci (Fiat 126) izdelovali v poljski tovarni FSM v Bielsko-Biali od leta 1973 pa do 1992. Motor je vgrajen zadaj, pod sprednjim motornim pokrovom pa je zelo omejen prtljažni prostor z rezervno gumo, akumulatorjem in prostorom za do 25 litrov prtljage. Iz poljskih delov so ga sestavljali tudi v tovarni Zastava iz Kragujevca (Zastava 126 PGL).

Zanimivosti …

  • Avtomobilčka prijaznega videza se je prijelo mnogo simpatičnih vzdevkov, še največ v Sloveniji, kjer smo ga poznali pod imeni bolha, pejek, pejček, piči-poki, kalimero in peglezen. V ostalih republikah bivše Jugoslavije pa je bil znan kot peglica (majhen likalnik). Različni vzdevki so se avtomobila prijeli tudi po drugih trgih, na katerih se je pojavil:
    Albanija: Kikirez (petelinček)
    Čile: bototo (čevelj)
    Kuba: polqi ali polaquito (mali Poljak)
    Madžarska: kispolszki (mali Poljak), kispók (pajkec) in egérkamion (mišji tovornjak)
    Nemčija: bambino (otrok po italijansko)
    Poljska: maluch (malček), kar je postalo kasneje na Poljskem tudi uradno ime za 126p, tako da so imeli po letu 1997 avtomobili na zadku napis “Maluch”. V nekaterih regijah pa so ga poimenovali Kaszlak (kašljač, zaradi zvoka motorja ob zagonu)
  • Polski Fiat 126p se je v sedemdesetih pojavil tudi v poljski risanki Medvedek Uhec

  • Leta 1977 so na poljskem naredili tudi prototip karavanske različice Polski Fiat 126p Kombi. Do serijske proizvodnje ni prišlo.

  • Med leti 1991–1995 pa je poljsko podjetje Bosmal predelovalo 126p v brezstrešno različico. Izdelali so okoli 500 primerkov.

  • Da je 126p najbolj popularen na Poljskem ni dvoma. Tam so med leti 2003 in 2010 naredili tudi tri PC igre imenovane Maluch Racer, katerih tematika je bila dirkanje z različnimi verzijami bolhc.

  • 126P ima zgodovino tudi na Kitajskem: v zgodnjih 1980-ih je bil eden prvih osebnih avtomobilov uvoženih v državo. Vlada jih je kupila 10.000, ki pa so se večinoma uporabljali kot taksiji. Kasneje so bili na voljo tudi zasebnim kupcem, kar je bila takrat redkost v državi. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bil to celo eden najbolje prodajanih avtomobilov na Kitajskem. Prodanih je bilo okoli 30.000 avtomobilov na leto. Eden se je znašel tudi v objektivu japonskega reporterja, ki je 17. maja 1989 fotografiral študente, ki so se udeležili množičnih prodemokratičnih demonstracij na Trgu nebeškega miru v Pekingu. (AP Sadayuki Mikami)

Na spletu …

  • Uroš Krajnc in Gregor Doler sta se s 126p odpravila na dobrodelno vožnjo v Afriko in prevozila 17.200 kilometrov v 36 dneh.

Modri flamingo: S pejekom na dobrodelno vožnjo do Afrike

Lahko pa tudi prisluhnete zanimivemu radijskemu pogovoru o tej pustolovščini:

RTVSLO: S Fiatom 126p na dobrodelni amaterski reli od Budimpešte do Banjula

  •  Predelani bolhi Jerneja in Boštjana iz Škofje Loke

Volan: Bolhe, ki se jih ne želiš znebiti

  • Grega Merhar pa je naredil avto za počitnice

Dnevnik: Fiat 126 – “bolhca”: Za popravilo dovolj ključ številka 13 in kladivo

  • Lahko si prenesete tudi PDF testa Fiata 126 z Avto magazina (9. 1. 1975)

Naša ponudba:

Dodaj odgovor

Košarica

0
image/svg+xml

V košarici še ni izdelkov.

Continue Shopping